خب بیاید کمی راحت و خودمانی صحبت کنیم. صحبت درباره موضوعاتی که شاید در نگاه اول چندان جدی به نظر نرسند اما عمقش آنقدر زیاد است که نمی توان به راحتی از کنارش عبور کرد. درباره دغدغههایی صحبت کنیم که شاید سطحی به نظر برسند اما خب دغدغههای بزرگی هستند، چه بخواهیم و چه نخواهیم خیلی نرم با آن ها دست و پنجه نرم میکنیم. موضوع مورد بحث درباره "لباس" است، همان جمله معروف که خانم ها به مراتب از آن استفاده میکنند؛ "حالا چی بپوشم ".
دغدغه بانوان یا آقایان
لباس یکی از دغدغههای دائمی اکثر بانوان است. طوری که پیش از هر میهمانی یا مراسمی، اولین چیزی که به زبان میآید "من چی بپوشم" است. در امر لباس پوشیدن، مهمترین مساله مرتب بودن هست و هیچ اشکالی ندارد که ما در مجلسی لباس تکراری بپوشیم. اپیدمی "چی بپوشم" این روزها اما تنها به بانوان ختم نمیشود و بین آقایان هم مد شده و گاهی اوقات شدیدتر از خانم ها خود را نشان میدهد .
یک کمد پر از لباس
در لباس پوشیدن ترکیب رنگهای درست، متناسب و همگون مواردی بسیار تاثیرگذار هستند و حتما متخصصان حوزه طراحی لباس و مد حرفهای بسیاری برای گفتن دارند. آن هایی که در مدلینگ و طراحی لباس دستی بر آتش دارند میگویند: "تعداد لباسهایی که میخواهید نگه دارید مهم نیست. یعنی داشتن لباس به تعداد زیاد چیز بدی نیست چون لباس نقش مهمی در زندگی انسان امروزی دارد ولی این طرز تفکر که اگر بیشتر داشته باشیم، بیشتر حق انتخاب داریم، بنابراین دائما به کمد لباسهایمان اضافه کنیم اشتباه است. قطعا در این بین موضوعات اقتصادی خانواده نیز مدنظر قرار میگیرد و شاید عدهای اینطور فکر کنند که ایده خرید بیشتر لباس نوعی ریختوپاش محسوب میشود و قطعا تفکر معقولی محسوب میشود اما گروه پس کارت برای شماه ایدهای دارد که میگوید: "بخرید، از جای درست خرید کنید و البته پول کمتری پرداخت کنید ".
خرید با چاشنی چانهزنی
"خرید کم ولی به صرفه". در شرایط اقتصادی امروز حتما تفکر معقولانهای است و به شما حس رهایی و رضایت میدهد. رهایی از حس عذاب وجدان بعد از خریدهای بیهودهای که انجام دادهاید. رهایی از اینکه همیشه نگران کم آوردن پول باشین. رهایی از اینکه دلتان میخواست بیشتر خرید کنید چون حس میکنید، این مقدار خرید کافی نیست. در این شرایط باید به دنبال ایدهای بود که هم خرید کنید و اسراف نکرده باشید. چیزی شبیه تخفیف گرفتن که بیشک بزرگترین بخش یک خرید ایرانی را با چاشنی چانهزنی تشکیل میدهد. شاید تصور اینکه خریدی انجام بدهیم و حتی در حراجیها از فروشنده تخفیف نگیریم تقریبا برای ما ایرانیها غیرممکن است. فرض کنید وارد فروشگاهی شوید و حتی یک کلمه هم برای گرفتن تخفیف با فروشنده صحبت نکنید! فرض کنید وارد همان فروشگاه شوید و تخفیف بگیرید بدون دخالت زبان! این دقیقا همان ایدهایی است که گروه پس کارت دنبال میکند و میخواهد شما بهترین خریدهات را با بیشترین تخفیفها داشته باشید و حتی برای خرید بعدی نیز اعتبار دریافت کنید .
خرید معقولانه
خرید با کارتهایی که بخشی از مقدار خرید کلی را کاهش میدهد مسیری است که در سایر کشورهای دنیا مدت هاست که دنبال میشود و شاید برای ما کمی عجیب باشد اما این نوع سبک زندگی کاملا اقتصادی به ما این اجازه را میدهد که خریدهای به مراتب بیشتری البته با پرداخت پول کمتر داشته باشیم. ورود پس کارت به زندگی امروز ایرانیها به نوعی شرایط اقتصادی خانواده را در مسیر بهتری قرار میدهد و "سبک زندگی" مدرن و متفاوتی را ایجاد کرده است، کارتهایی که باعث میشود فاکتور چانهزنی را فراموش کنیم و تنها با کشیدن به کارت تخفیف مورد نیاز برای خریدی که انجام دادهاید و در آینده میخواهید انجام بدهید را اخذ کرده است .
آنچه در آینده خواهید دید
شبیه سریال هایی که در انتهای هر قسمت با "آنچه در آینده خواهید دید" به پایان می رسند، سریال کارت هایی که به شما قدرت بیشتری برای خرید می دهند، تازه آغاز شده است و هر چه این سبک جدید زندگی بیشتر برای شهروندان ایرانی جابیفتد، بیشتر دربارهاش خواهید شنید. پس کارت نیز هر چه بیشتر در میان مشتریانش جا بیفتد و عموم مردم با آن آشنا شوند می توان در آینده بیشتر درباره مزیت های آن شنید و دانست. پس کارت که به تازگی و آرامی خود را در سبک زندگی ایرانی جای می دهد و شاید بهتر است شما هم آنرا تجربه کنید .